کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت فروشگاه‌های خرده‌فروشی

کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت خرده فروشی ها
مدیریت موجودی کالا با محصولات پیش بینی شده یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی در مدیریت فروشگاه های خرده فروشی، پیش بینی و تحلیل الگوهای خرید است. هوش مصنوعی با استفاده از تحلیل داده های فروشگاه می تواند الگوهای رفتاری خریداران را بررسی کرده و به مدیران فروشگاه کمک کند تا محصولات مورد نیاز خریداران را در محل پیش بینی و تامین کنند و بر این اساس با ارائه محصولات مناسب، فروش و درآمد آنها را افزایش دهند. الگوی رفتاری خریداران در برخی از مشاغل منبع بسیار مفیدی در نظر گرفته می شود، به عنوان مثال: شرکت آمازون با کمک هوش مصنوعی و نظارت بر رفتار مشتری، تعیین می کند که مشتریان به چه کالاهایی نیاز دارند، خرید بعدی آنها چیست و چه زمانی محصولات خود را سفارش می دهند. بنابراین، قبل از اینکه خریداران تصمیمات خود را در مورد خرید کالا بگیرند، تیم پشتیبانی آمازون محصولاتی را که به طور بالقوه توسط مشتریان سفارش داده شده اند ذخیره می کند. با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی می توانید محصولات مرتبط را به مشتریانی که محصول خاصی را خریداری کرده اند ارائه دهید. مثلاً Uniqlo يكي از پيش‌غامان از هوش سنتي در بيهوشي به گپتير است. فروشگاه‌های Uniqlo مجهز به کیوسک‌هایی هستند که واکنش‌های مشتریان را نسبت به رنگ و استایل از طریق فرستنده‌های عصبی اندازه‌گیری می‌کنند و بر اساس آن محصولات را به مشتریان عرضه می‌کنند. قبل از این تجربه، ما فقط محصول مورد نظر و مورد نیاز خود را فقط در وب ارائه می‌دادیم و در واقع آن را از فروشگاه‌های آنلاین یا آنلاین خریداری می‌کردیم، اما امروز وقتی در وب به صورت پوش نوتیفیکیشن جستجو می‌کنیم، پیشنهادات محصول را پیدا می‌کنیم. یا زمانی که در یک فروشگاه آنلاین برای مشاهده محصولات، کسب اطلاعات یا خرید مشغول هستید، وب سایت محصولاتی را که در جستجوی قبلی خود جستجو کرده اید به شما ارائه می دهد و پیشنهادات شما را در اولویت قرار می دهد.
کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت خرده فروشی ها
بهبود تجربه مشتری با الگوهای هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده های مشتریان، کمک به صنعت خرده فروشی برای درک بهتر نیازها و روندهای مشتریان و طراحی و ارائه خدمات و محصولات خود بر اساس این نیازها و گرایش ها. به این ترتیب، پردازش زبان و تجزیه و تحلیل رفتار مشتری نیز به خرده فروشی ها کمک کرد تا تجربه خرید مشتریان خود را بهبود بخشند. به عنوان مثال برند لوازم آرایشی سفورا در شعبه خود از نوعی فناوری استفاده کرده است که قادر است چهره مشتری را اسکن کرده و محصولات مشتری را به صورت مجازی بر روی صورت او آزمایش کند و او را از خرید راضی کند و به این ترتیب علاوه بر ارائه محصولات، از روش های بهبود تجربه مشتری نیز استفاده کند که شامل ارائه خدمات شخصی و پیش بینی نیاز مشتری می شود. تا به امروز و پیش از به کارگیری هوستیه، نرم‌فازرهای شرکلی وسیفیک دعین استیکمیندی کوتیتر را راهدهیده دردن. نرم افزارهای شرکلی منتدلی، از تفرید بر ظریفترین کلک های خرید میں; افزایش سرعت پردازش اطلاعات و جلوگیری از ایجاد صف های طولانی در پیشخوان فروشگاه و پیشنهادات موثر در چیدمان فروشگاه برای حفظ اطلاعات خرید مشتریان در باشگاه مشتریان و ارائه طرح های تشویقی و پشتیبانی برای ایجاد تجربه خرید بهتر، توانسته است نقش موثری در افزایش رضایت مشتری و بهبود تجربه خرید و در نتیجه افزایش رضایتمندی مدیر فروشگاه داشته باشد.
کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت خرده فروشی ها
بهدوس منتدين انبار هوستيه در بنازي انبار نيز مي‌توادن در فناسين و بهري‌وري شركه بهدوس قبل‌تهاي كند كند. الگوریتم های هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که به صورت خودکار روی موجودی کالا نظارت کنند و هشدار دهند که زمان سفارش کالای جدید فرا رسیده است. هوش مصنوعی مدیریت کالاها را بهبود بخشیده و زمان کالاها را کاهش داده است. شرکت Lowes با تراشین رابوت‌های که می‌خواهد در بکشد که را زیری را می‌چیند. اگرچه بسیاری از فروشگاه‌ها در بخش خرده‌فروشی از هوش مصنوعی بهره‌مند شده‌اند و بسیاری دیگر نیز علاقه‌مند به افزودن این فناوری به مجموعه خود برای مدیریت بهتر و مؤثرتر هستند، اما محبوبیت این فناوری با چالش‌های زیادی همراه است و دستیابی به آن نیازمند صرف زمان زیادی است. اما در آینده صنعت خرده‌فروشی بدون شک به سمت استفاده از هوش مصنوعی خواهد رفت و برای هر خرده‌فروشی، آشنایی با این فناوری‌ها و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از آن‌ها ضروری و ضروری است و در آینده نزدیک، خرده‌فروشی‌ها نیز مانند هر صنعت دیگری، نه تنها به عنوان یک گزینه، بلکه به عنوان یک ضرورت، از هوش مصنوعی در اداره امور خود استفاده خواهند کرد.



سورس و منبع خبر