نماد سایت زی نیوز

انواع معماهای ساده و پیچیده و گذر از آسانی به سختی در روند گیم دیزاین قسمت دوم اسکیپ روم مجله اتاق فرار | آل اسکیپ

آن‌ها معمایی را ابداع می‌کنند که پاسخ آن به حل معمای دیگری یا یافتن وسیله‌ای در یک مکان پیچیده بستگی دارد. در کل دو دسته عناصر هستن که تو طراحی دکور خیلی مهمن، دسته اول عناصری هستن که در خدمت زیبایی شناسی بازی هستن و قراره اتاق رو چشم نواز کنه که بهتره استانداردهای هنری ژانر رو داشته باشه. دسته دوم هم عناصرین که تو جریان بازی نقش دارن و یه جورایی جزء معماها محسوب میشن. پیاده کردن هر بخش هم بسته به نوع سناریو، ابعادکار، ظرافت و پیچیدگیهایی که شما مد نظرتونه هم از نظر هزینه و هم از نظر زمان و انرژی متفاوته.

هر گونه وسیله ( گاوصندوق، درها، کمدها و…) خراب در داخل اتاق، می تواند علاوه بر ایجاد مشکل در حین بازی، یک ضد تبلیغ باشد و اعتبار مجموعه را زیر سوال ببرد. تجهیزات موجود، بعد از هر بازی باید بررسی و کنترل شوند تا از سلامت و صحت عملکرد آن اطمینان حاصل شود. در نتیجه می توان گفت، هر چه در طراحی اتاق فرار و تجهیز آن حرفه ای تر عمل کنید، قطعا بهدرآمدبهتری می رسید. سرمایه اولیه هر چه بیشتر باشد و با فکر و ایده های ناب بازی را راه اندازی کنید، احتمال موفقیت بیشتری دارید و البته نقش تبلیغات را بر جذب افراد و افزایش درآمد پس از شروع کار نباید نادیده اتاق فرار گرفت.

اتاق فرار و ارسطو

انواع معماهای ساده و پیچیده و گذر از آسانی به سختی در روند گیم دیزاین قسمت دوم اسکیپ روم مجله اتاق فرار | آل اسکیپ

تم اتاق های فرار می تواند از تم پلیسی و جنایی تا قتل و زامبی، ترس و دلهره، خانواده مرموز، کالبد شکافی و تم های ترسناک دیگر مثل روح و امثال اینها متفاوت باشد. تا به امروز سناریوهای مختلفی در این اتاق ها طراحی شده اند که تعدادی از آنها مانند زامبی ها، خانه های خالی از سکنه، آزمایشگاه های علمی، زندان ها، دزدان دریایی، شکار گنج، گروگان گیری و آدم ربایی تقریبا در تمام کشورها مشترک است . زمانی که تنها هستید، فکر و ایده جدید و ناگهانی به‌ندرت به سراغ شما می‌آید (بسیاری از افراد ایده‌های خلاق خود را در زمان طوفان فکری با شریک خود بروز می‌دهند). زمانی که در حال خلق اثر یا ایده‌ای هستید یک شریک خوب در کنار شما می‌تواند ایده شما را چکش‌کاری کرده و آن را تکمیل کند. بسته های گیمیفیکیشن در محیط های سازمانی و شرکتی با اهداف مختلفی طراحی و پیاده سازی شده است. از اهداف این بسته ها می توان برای افزایش کار تیمی، ارزیابی سطح سواد و توانایی کارکنان و حتی استخدام نیروی انسانی برای شرکت ها استفاده کرد.

بهترین اتاق فرارهای جهان که شرکت در آن‌ها ارزش سفر کردن دارد

عموماً در طراحی و ساخت اینگونه اتاق فرارها از انواع ترفندهای هوش مصنوعی، پردازش تصویر، الکترومکانیک و تکنولوژی های نوین بهره گیری شده است. قبل از هرچیز باید بدونین که معما در نوع خودش یه بازیه وذاتا با بازیکن همراهی می کنه تا حل بشه. پس اول از همه به دنبال طرح معما باشین نه مساله، بعد هم تلاش کنین تا معمای شما خوب از آب در بیاد. معمای خوب، معماییه که ابزارهای لازم برای حل رو به شکل غیر ملموسی در اختیار بازیکن قرار بده. روشن و واضح بودن اهداف در هر مرحله به بازیکن کمک می کنه تا سر در گم نشه و بازی رو مرحله به مرحله مطابق جریان پیش ببره؛ که این کار هم به بازی نشاط و هیجان میده و هم مسیر بازی رو جذابتر می سازه.

اتاق فرار دلاک

نمی‌گویم درآمد ندارد، اتفاقاً درآمد خوبی هم دارد اما برای اتاق فراری که از کیفیت و کمیت خاصی برخوردار باشد و صدالبته که برای داشتن آن باید چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشت و همواره برای بهتر بودن تلاش کرد. ما در ادامه به جزئیات بیشتر درباره طراحی و ساخت آن اشاره‌ای مختصر و کاربردی خواهیم داشت تا ازاین‌ پس شاهد ساخت اتاق فرارهای بیشتری باکیفیت قابل‌قبول و دارای استاندارهای لازم باشیم. قدم اولی که باید بردارید این است که شما تعداد معقولی (حداقل 4 یا 5) اتاق فرار را بازی کرده تا با کلیات و اصول آن آشنا شده باشید.

طناز محمدی هستم ، منتشر کننده سایت زی نیوز

خروج از نسخه موبایل